Imaginace

20. května 2008 v 2:10 |  Symbolika

Tyto cviky vás naučí představovat různé barvy a tvar koule.

  1. Představte si, že držíte sedm různobarevných balónku. Červený, oranžový, žlutý, zeleny, blankytný, modrý, fialový. Začněte pouštět po jednomu balónku. Je jedno v jakém pořadí. Pozorujte, jak oni pomalu odlétají. Pokud se vám nedaří představovat je, zkuste si na každém z nich napást jeho barvu.
  2. Představte si, jak červený míček se kutali zprava nalevo. Až ho ho přestanete vidět, pouštějte oranžový. Pak žlutý, atd. Až se dokutálí fialový, začněte je kutálet zleva napravo. Když budete mít uspokojující pokroky, můžete tento cvik ještě více ztížit a to tím, že budete kutálet hned dva míčky jakékoli barvy. Je úplně jedno, zdali se budou kutálet ve stejném směru, nebo ne. Můžou se navzájem "přeskakovat"., nebo nějak jinak měnit pořadí.

Tyto vám pomohou při vytváření něčeho a pak následné změny.

  1. Představte si na zdi školní tabuli. Vezměte křídu a namalujte velkou kružnici. Teď do ní napište své jméno. Pak ho smažte a napište tam něco jiného. Můžete tam klidně psát i čísla. Až vás to přestane bavit, smažte si všechno a otevřete oči.
  2. Představte si, jak po modrém nebi letí zleva napravo letadlo. V tom místě, kde proletí nechává bily pruh. Teď nechte letadlo "vypisovat" vaše jméno. Až to vypíše, nechte ho uletět a čára se smaže. Teď se ono vrátí zprava nalevo a znovu vypisuje vaše jméno, ale z konce. Když odletí, budete moci znovu přečíst vaše jméno, které bohužel znovu zmizí

Tyto cviky vám pomohou, lépe zapamatovat okolní předměty.

  1. Po dobu 1-5 minut zkoumat nějaký předmět. Můžete přitom mrkat, ale musíte porad koukat na stejný předmět. Nacházejte v něm různé male detaily a vlastnosti. Provádějte tento cvik dokud nebudete schopni zadržovat vaše vnímaní lehce.
  2. Vyberte nějaký předmět a soustřeďte se na něm. Dýchejte klidně. Při výdechu zavírejte oči a smažte všechny dojmy. Při vdechu je zase otevřete a koncentrujte se na předmět. Tak 50krat, pak to dělejte naopak (zavírejte oči při vdechu).
  3. Koncentrujte se na předměte podobu 3-5 nebo více minut. Pak zavřete oči a zkuste vyvolat myšlenkový obraz tohoto předmětu ve všech detailech. Pak otevřete oči a porovnejte vaše "foto" s originálem. Povadejte to 5-10krat. Na začátku budete vidět rozmazaný obraz, ale postupně se to bude zlepšovat. Postupně pak jdete k těžším předmětem.
  4. Od 1-3min koukejte na nějaký předmět, například na gumu. pak koukejte na jiný, například skleničku. Pak v duchu položte gumu do skleničky.
  5. Lehnete se, uvolněte se, a soustřeďte se na místo kde mate třetí oko. Je to někde uprostřed cela trosku výš nad očima. Pokuste se co nejlépe, klidně i do halucinaci vyvolat a udržet po dobu 1-10min nějakou barvu.
  6. Stejně jako s barvami ale představte si nějakou chuť.
  7. Stejně jako s barvami ale nějaký pocit.
  8. Stejně jako s barvami ale s nějakým zvukem
Možná budete mít s posledními 3ma cviky menší potíže. Před vyvoláváním nějaké chuti můžete například ochutnat cukr, a za pár minut ho vyvolávat. Před pocitem, například dejte ruku do teplé, nebo studené vody. A zvukem můžou být ťukání hodinek.

Konečně něco těžšího.

  1. Představte si něco složitějšího, například: plaz, more, horké slunce, chladnou vodu, apod. Postavte před sebou nějaký obraz a představte si, ze jste součást toho obrazu. Pokud je to les, tak jeho chlad, lehký vítr, šumění listí apod. Představte si jako byste "vešli" do toho obrazu. Uciťte všechny pocity.
  2. Představte svoje vlastní tělo ze strany. Dívejte se na ho z různých stran. Zkuste být co nejpřesnější.

Pár způsobu používání imaginaci.

  1. Dýchejte rytmicky. Soustřeďte se na solar-plexu. Při vdechu nabíráte energii. Při výdechu pošlete solar-plexu takovou emoci, jakou teď potřebujete. Zároveň si představte opačnou emoci, která s výdechem odchází od vás. Dělejte to 7krat. Musíte to dělat s jistotou. Nejistota všechno ničí.
  2. Lehnete se, nebo se sednete vzpřímeně. Představte si v nějakou vlastnost, jakou chcete mít. Představte si, ze ji už mate, a zároveň potřebujete aby váš mozek to vylepšil. Dýchejte rytmicky, a snažte si držet ten obraz. Mezi cvičeními snažte si ho taky vyvolávat. Snažte se s nim sžít. Pak zjistěte, ze ho začínáte mít. Praktika rytmického dýchaní pomáhá mozku ve vytváření tyto schopnosti.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 duqsyk duqsyk | E-mail | Web | 23. dubna 2009 v 0:29 | Reagovat

HuKSUJ  <a href="http://oymtifbimpcv.com/">oymtifbimpcv</a>, [url=http://fthokfozcnuz.com/]fthokfozcnuz[/url], [link=http://xulxrkngzfkr.com/]xulxrkngzfkr[/link], http://lqpwroncvnlk.com/

2 jxwnmq jxwnmq | E-mail | Web | 22. května 2009 v 15:00 | Reagovat

lzFzqq  <a href="http://xzmpaippltuc.com/">xzmpaippltuc</a>, [url=http://qkeeggdnukno.com/]qkeeggdnukno[/url], [link=http://utmioxnoxwaz.com/]utmioxnoxwaz[/link], http://zqlqrkxqgxrg.com/

3 hbyvpqopav hbyvpqopav | E-mail | Web | 7. června 2009 v 17:03 | Reagovat

B5IgZS  <a href="http://gckuwrmcnncz.com/">gckuwrmcnncz</a>, [url=http://inivxdevohkx.com/]inivxdevohkx[/url], [link=http://wroijxrvhnql.com/]wroijxrvhnql[/link], http://fvhynlajmdjb.com/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama